Sunday, April 10, 2011

Pilihanraya Sarawak - Seramai 12 ahli PKR dipecat daripada parti


Seramai 12 ahli PKR dipecat daripada parti,sembilan daripadanya bertanding sebagai calon Bebas pada pilihan raya negeri Sarawak kali ini manakala tiga lagi dikenal pasti membantu parti lawan.Pengerusi Jawatankuasa Disiplin PKR Datuk Dr Tan Kee Kwong berkata,jawatankuasa itu sudah mencadangkan nama-nama tersebut kepada Majlis Pimpinan Pusat PKR untuk tindakan dipecat.

BERNAMA melaporkan Sembilan yang bertanding sebagai calon Bebas ialah Soo Lina untuk kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Lintang,Cobbold anak Lusai (Balai Ringin),Kiprawi Suhaili (Belawai),George anak Lagong (Pelagus),Michael Jok (Belaga),Kenneth Adan Silek (Belaga),Liam anak Rengga (Kemena),Michael Ding Tuah (Marudi) dan Jok Ding (Telang Usan).

Tiga yang dikenal pasti membantu parti lawan secara terang-terangan ialah Paul Kadang anak Dinggat,Hasrul Muhaimin Hasbi dan bekas pengarah komunikasi parti Jonson Chong.

"Tindakan bertanding sebagai calon Bebas dan membantu parti lawan adalah tindakan khianat kepada perjuangan Pakatan Rakyat.Keputusan ini diambil selaras dengan Fasal 18,Perlembagaan Parti.Keputusan ini penting untuk mempertahankan kepentingan dan imej parti," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

NAK TAHU KENAPA MEREKA DI PECAT ???

MEREKA DI PECAT KERANA PARTI PKR TIADA LAGI HALAU TUJU DAN HANYA MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI BUKAN UNTUK RAKYAT,SEMUA JANJI ADALAH PALSU !!!

SAMPAI SEKARANG JANJI MEREKA TIDAK DITEPATI UNTUK RAKYAT !!!

Sumber klik di sini

Sungai Tua Baharu: Jika dahulu mereka belum tahu siapa PKR, tetapi sekarang ini mungkin sudah jelas dan nyata di hadapan mata. Janji yang dahulu belum ditunai datang pula janji-janji yang baru! Janganlah berjanji jika tak mampu tunaikan!

No comments:

Post a Comment