Sunday, May 8, 2011

UMNO mampu satukan Melayu Muslim di Malaysia! – Tun M

Menurut Tun M, sebelum merdeka, negeri-negeri Melayu belum lagi membentuk Persekutuan Tanah Melayu dan berpecah. British telah mengambil kesempatan ini untuk mengamalkan sistem “pecah dan perintah” di mana mereka telah menubuhkan Malayan Union yang bakal ditadbir oleh Kerajaan British.

Gagasan itu telah ditentang oleh beberapa tokoh Melayu dari seluruh Malaysia. Ketika itu tokoh-tokoh berkenaan tidaklah kaya dan terlalu tinggi pelajarannya hingga ke peringkat PHD. Namun, atas kesedaran diri, sayangkan Islam, Bangsa dan Tanahair (Alif Ba Ta), maka Melayu berjaya disatukan dan berjuang bersama menentang Malayan Union.

Baca seterusnya di sini

Sungai Tua Baharu: Sudah lebih 50 tahun UMNO berjaya perjuangkan orang Melayu walaupun diganggu gugat oleh pembangkang. Tetapi sekarang ini sungguh berlainan sekali pemimpin UMNO sendiri yang merosakkan UMNO kerana kekayaan. Oleh itu kudis UMNO mesti diubat dahulu sebelum parti keramat UMNO hancur lebur dan orang Melayu menumpang di negeri sendiri. Siapa lagi yang nak jaga Melayu, nak harapkan pembangkang Melayu mereka pun menjadi tunggangan bukan Melayu.

No comments:

Post a Comment