Friday, June 3, 2011

Agong Bersyukur Malaysia Dilindungi Daripada Sengketa Dan Kekacauan

Kuala Lumpur, 3 Jun - Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin bersyukur kerana Malaysia yang mempunyai rakyat berbilang bangsa dan agama dilindungi daripada sengketa dan kekacauan.

Dalam ucapan sempena ulang tahun Hari Keputraan pada Sabtu, Seri Paduka bertitah bahawa rakyat negara ini telah sama-sama membuktikan bahawa walaupun berbeza agama, budaya dan cara hidup, mereka masih dapat tinggal bersama dalam keadaan aman sentosa dan saling menghormati. - BERNAMA

Sungai Tua Baharu: Daulat Tuanku! Rakyat Malaysia bersyukur Malaysia masih lagi aman damai. Rakyat tidak mampu mengharung kehidupan sekiranya keadaan negara kacau bilau. Malaysia adalah salah satu negara di dunia yang menjadi contoh bagaimana rakyat berbilang bangsa, agama dan kebudayaan hidup bebas untuk mencari rezeki. Jika rakyat rajin mereka akan berjaya di dalam perniagaan dan kehidupan. Kerajaan tidak menyekat kegiatan mencari keselesaan hidup. Semoga Tuanku berada di dalam keadaan sihat selalu. Amin!

No comments:

Post a Comment