Sunday, February 6, 2011

10 Pemimpin DAP Tawau Tak Mahu bertuankan Keluarga Lim Kit Siang Lagi

Seramai sepuluh orang pemimpin DAP Tawau termasuk ketua publisitinya James Leong Yun Fui, meninggalkan parti berkenaan dan menyertai Parti Gerakan, salah satu parti komponen Barisan Nasional (BN).

Tindakan kesemua 10 anggota parti pembangkang yang diketuai James itu diumumkan oleh naib presiden parti Gerakan Tan Sri Liew Yun Fah pada majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina naib presiden berkenaan di sini Ahad.

James yang sudah sepuluh tahun bersama DAP berkata hanya BN yang mampu membawa pembangunan kepada rakyat secara keseluruhannya dan yakin dengan gagasan 1Malaysia oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang dianggapnya telah berhasil mengembalikan sokongan rakyat kepada pemimpin dan kerajaan.

Ini cerita di Tawau. Tak ramai cuma 10 orang pemimpin DAP sahaja dan termasuk juga Ketua Publisitinya. Jika pemimpin yang keluar dan ketua publisitinya sendiri sudah tidak nampak jalan penghujung yang ditunggu seperti dijanjikan mereka pun keluar parti dan masuk BN. Kenapa ambil masa begitu lama sangat nak keluar DAP yang bertuankan LKS dan keluarga dia? Parti keluarga ini memang takkan tahan lama.

Cerita seterusnya di sini

No comments:

Post a Comment