Thursday, February 10, 2011

30 Anggota PAS join UMNO

Di Pasir Puteh, Kelantan seramai 30 anggota Pas termasuk bekas Timbalan Ketua Pas Cawangan Bunut Rendang, Raja Abdullah Raja Mahmod dan bekas Ketua Muslimat Pas Semerak, Noriah Salleh menyertai UMNO hari ini.

Raja Abdullah, 57, menyerahkan borang keanggotaan kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman pada majlis di Kampung Gong Datuk di sini.

“Kami tidak mahu lagi menjadi pengikut kepada sebuah parti yang hilang arah tuju, sekali boleh dan sekali tak boleh,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang itu.

Selain itu, katanya pemimpin Pas sentiasa membuat sangkaan buruk terhadap anggota UMNO seperti mengkafirkannya sedangkan Islam melarang keras umatnya berbuat demikian dan menggalakkan umatnya supaya sentiasa membuat sangkaan baik terhadap sesama Islam.

Ulasan: Dalam dunia ini kita sering mahukan terbaik di dalam kehidupan dunia dan akhirat. Tetapi tidak semua orang tahu hasrat yang murni kita itu sering pula diambil kesempatan oleh mereka yang berani mempermainkan Islam demi matlamat politik dan kuasa mereka. Sesungguhnya orang-orang yang sebegini tidak takut dengan Allah SWT tetapi sangat pandai mempermainkan hukum. Berhati-hatilah dan saksikanlah apabila di suatu hari warna warni mereka akan dipertontonkan oleh Allah SWT. Tetapi adakah mereka mengakuinya tetap juga mengatakan berjuang untuk Islam.

Berita seterusnya di sini

No comments:

Post a Comment